Travle timer ga rekord

Åpent hus. Sjuendeklassingene griller pølser og koker eplegløgg i skolehagen.

Hvert år inviterer vi foreldre, foresatte og andre gjester til Åpent hus. Da åpner vi dørene og inviterer alle inn på skolen. Elever og ansatte har forberedt seg godt. De har bakt, stekt og kokt. Det er ryddet og pyntet. Tegninger og figurer fyller tavlene. På bordene ligger spillbrett, armbånd og masker. Stolte elever viser fram hva de har gjort.

Førsteklassingene har øvd på sanger og gir en minikonsert på klasserommet. Sjetteklassingene har kafé med boller og pizzasnurrer. Innføringsklassene har quiz og selger bakverk. Overalt er det aktivitet.

I skolehagen er det tent bål. Sjuendeklassingene griller pølser og selger rykende varm eplegløgg.

Biblioteket er åpent. Der er det også konserter og gode samtaler om bøker.

Ny rekord

I løpet av to travle timer ble det samlet inn 33 000 kroner som går til Redd barna. Pengene vil gå til barn som er rammet av krig og nød. Dette er dessverre blitt enda mer aktuelt og synlig i det siste. Elever og familier ved skolen er også berørt. Det har nok skapt et stort engasjement.

Vi takker alle som har bidratt til årets innsamling!

Åpent hus. Mange foreldre besøker kafeen hos sjette klasse.