Piknik i parken

Piknik i parken ved Gamlebyen skole. Barn og voksne i parken. Skolebygget i bakgrunnen.

Gamlebyen skole har mange tradisjoner. En av våre tradisjoner er piknik i parken rett før sommerferien. Barn og voksne møtes i parken utenfor skolen. Det er piknik rett etter at alle klassene har hatt sine avslutninger med sang og dans, skuespill og framføringer.

Vi har savnet å ha piknik i parken. Endelig kunne vi møtes igjen i år. Det var fullt av folk. Familier satt på pledd. Det var fyr på grillen. I medbragte bokser og gryter var det varm mat, salater, bakverk og mye annet godt.

Fornøyde barn spiste is og drakk brus. De voksne smakte på maten og fikk tid til å snakke sammen.

Mens barna løp rundt og lekte, kom regnet brått. Da er det godt å ha en park med store trær. Under løvkronene fant alle ly.

Vi ønsker alle riktig god sommer!

Piknik i parken ved Gamlebyen skole. Barn og voksne i parken.
Piknik i parken ved Gamlebyen skole. Barn og voksne i parken. Bispegården i bakgrunnen.